מתיחת צוואר הופכת הכרחית ככל שאנשים מזדקנים, מה שגורם לעור הפנים להיכנע לכוח המשיכה ולתהליך ההזדקנות הטבעי. כתוצאה מכך, העור והשרירים צונחים בהדרגה.

בדרך כלל, בסביבות גיל 45-50, עור הפנים נשאר מתוח יחסית, אך הצוואר עלול להציג עודפי עור או שומן באזור הסנטר, קו לסת נסוג ומטושטש, וקמטוטים שונים בצוואר. מצבים אלה יכולים לגרום לאדם להיראות מבוגר יותר מגילו האמיתי. ברוב המקרים, הסיבות העיקריות למראה הלא אטרקטיבי של הצוואר כוללות הצטברות שומן והתפתחות קמטים.

מהו ניתוח מתיחת צוואר, 

הידוע גם בשם ניתוח מתיחת צוואר, הוא הליך שהוא לעתים קרובות חלק מניתוח מתיחת פנים. עם זאת, במקרים בהם השינויים בצוואר בולטים יותר מאלה שעל הפנים, ניתן לבצע זאת באופן עצמאי, כאשר הצערת הפנים מושגת באמצעות הזרקות בוטוקס ומילוי.

הרמת צוואר יכולה להתבצע בהרדמה מקומית או טשטוש, אך בשל הבטיחות המוגברת של הרדמה כללית, רוב הניתוחים מבוצעים כיום בהרדמה כללית. ניתוח מתיחת צוואר הוא קצר יותר ופחות מסובך מניתוח מתיחת פנים מלאה, וכאשר הוא מבוצע בתנאים המתאימים, יכול להוביל להצערה מהירה וקלה יחסית של המראה החיצוני. ניתן לשלב את ההליך גם עם מתיחת פנים.

תהליך מתיחת הצוואר הוא הליך כירורגי עדין המיועד לאנשים הזקוקים להצערת הצוואר, במיוחד אלו הסובלים מקפלי עור משמעותיים, רפיון שרירים בצוואר היוצר מראה של “רצועות”, או עודפי שומן מתחת לסנטר בעיקר בשל גורמים גנטיים.

במהלך ניתוח מתיחת צוואר, עודפי השומן ורקמות הצוואר מוסרים תחילה, ולאחר מכן הידוק השרירים. קיימות מספר טכניקות לניתוח מתיחת צוואר, כאשר המנתח קובע את השיטה המתאימה ביותר לכל מטופל על פי מאפייניו הייחודיים.

ההליך כולל הרמה עדינה של קפלי העור השונים לכיוון הקו שמאחורי האוזניים, שם נעשה חתך קטן, והעור מורם. במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך בחתך נוסף מתחת לסנטר. גישה זו יוצרת צלקת עדינה ונסתרת ומראה לא מסומן, טבעי וצעיר של הצוואר.

ביום הטיפול יסמן המנתח את המיקומים לחתכים ולהסרת שומן. חתכים עדינים אלה נתפרים בתפרים עדינים באמצעות חוטים מיוחדים כדי למזער צלקות ולהבטיח ריפוי רקמות חלק.

במקרים מסוימים, ניתוח מתיחת צוואר עשוי להיות משולב עם הזרקת שומן.

 במהלך פגישת הייעוץ והאבחון הראשונית במרפאה, המומחה יבחן את הבעיה וימליץ על תוכנית הטיפול המתאימה. בניתוח מתיחת צוואר, המנתח ימתח את העור לכיוון האפרכסת כדי להשיג מראה טבעי. במידת הצורך, המומחה גם יעצב את קו הלסת למראה צעיר וטבעי.

ניתוח מתיחת צוואר אינו מתייחס לחלק התחתון של הצוואר באזור המחשוף; לכן, הזרקת שומן מבוצעת. כמו בכל הליך קוסמטי, חשוב להתייעץ עם מנתח פלסטי מנוסה, מוסמך ובעל מומחיות בתחום.

טכניקה כירורגית חדשה בניתוחי מתיחת צוואר, הנקראת ניתוח זעיר פולשני, מותירה את המטופלים ללא סימנים נראים לעין באזור המנותח. בניגוד לשיטות אחרות, הכוללות חתכים בחלק האחורי של האוזן, טכניקה חדשנית זו כוללת חתך מעגלי סביב תנוך האוזן, איסוף העור בחלק האחורי של האוזן לחתך עגול הדומה לצורת בננה.

בשיטה זו, שומן מוסר מאזור הפה ואת פימה צוואר הרחם דרך חתכים, ולא משאיר עקבות. ניתן להזריק את השומן לאזורי פנים אחרים למטרות עיצוב ופיסול. טכניקה כירורגית זו יכולה להתבצע בהרדמה כללית או חלקית, עם תהליך החלמה קצר יותר.

תוצאות ניתוח מתיחת צוואר יכולות להימשך עד 10 שנים, אך חשוב לציין כי ההליך אינו יכול למנוע מהעור לעבור את תהליך ההזדקנות הטבעי. גורמים כגון סוג העור וה- DNA, תזונה ואורח חיים, מתח ועייפות יכולים להשפיע על הצלחת תוצאות הניתוח.

תהליך ההחלמה מניתוח צוואר אורך עד 20 יום, כאשר האפשרות לזיהום דורשת מעקב צמוד אחר חום הגוף. אם טמפרטורת הגוף עולה, יש ליידע את המנתח, שכן אזור החתך יכול להזדהם ולהפריש מוגלה. בדרך כלל, סיבוכים הם מינימליים, עם שטפי דם או נפיחות להיות החששות העיקריים. הצטלקות אינה בעיה, שכן צלקות מוסתרות מאחורי האוזן. נפיחות זמנית או סימנים כחולים לאחר ניתוח אינם סיבה לדאגה.

טיפול בקמטים
הסרת כתמי שמש בפנים
הסרת כתמי פיגמנטציה